torstai 29. joulukuuta 2016

Yli-ikäinen ja ylipituinen poniratsastaja?

Allekirjoittanut tunnistaa itsensä otsikosta.

Oon aina tykännyt ratsastaa poneilla mielummin kuin pitkäkaulaisilla, isoliikkeisillä hevosilla. Valitettavasti totuus vaan on se, että 172cm pituutta on parikymmentä senttiä liikaa poneilla ratsastukselle. Multa kuitenkin ponikokoinen otus löytyy tallista, jolla vielä ratsastan päivittäin. Mutta onko se niin paha?


En ole kasvanut pituutta enää yli vuoteen, joten ainakaan tilanne ei tästä enää hirveästi pahene jos nyt en liho ihan kauheasti. Satulan kanssa ei onneksi jalka mene paljoamahalinjan alapuolelle, mutta oon koukussa ilman satulaa ratsastukseen näin talvella varsinkin, joten pakko kestää että mulla välillä jalka nousee pohjetta käyttäessä. Vaikka Denise on vaan 145cm eikä mikään kovin vankka rakenteeltaan, se tuntuu kuitenkin paljon isommalta kuin vaikka tuo naapuritallin forestiponi, joka on Deniseä korkeampi mutta kaposempi.



Onneksi en paina paljoa ja mua ei itseä haittaa pituus, joten eiköhän me pärjätä! No mites sitten tämä toinen seikka että mulla loppuu nyt ponivuodet? No jaa, tällä puskailutasolla sillä ei ole juuri merkitystä kun en ole tähänkään mennessä ikinä kisannut poniratsukoille avoimia luokkia. 

Kesä 2014 ja viimeiset hetket kun pystyin vielä menemään Rullella aktiivisesti...

Poneissa vaan on sitä jotain! Mulla oli tapana sanoa Rullen jälkeen että mulle ei enää ikinä ponia tule, mutta onneksi Denise kuitenkin päätyi mulle.

Vielä toinen kuva ponista ♥

Ps. Meille kuuluu ihan hyvää, Denise viettää vaihteen vuoksi taas talvilomaa kun missään ei pysty menemään. Vuoden vaihtumista odotellessa, palataan asiaan taas ensi vuonna!

3 kommenttia:

  1. Olin saman ikäisenä samoissa mitoissa ja hyvin vannoutunut poniratsastaja kanssa :D nyt muutama vuosi myöhemmin kun olen alkanut menemään hevosilla enemmän niin olen joutunut perumaan sanani, sillä vaikken olisi silloin uskonut hevosilla saa kyllä ihan mielettömiä elämyksiä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon kyllä kanssa tavannu muutaman tosi kivan hepankin ja nyt kyllä oikeesti seuraava hevonen tulee olemaan suokki tai pv jos joskus saan vielä hevosen ostettua :D ponien selkään sitä on jotenkin aina päätynyt vaikka en oo hevosia vältellyt. Yksilöitähän noi kaikki :)

      Poista